KEEP Connecting People

Hieronder is meer over het programma KEEP Connecting People te lezen.

KEEP Connecting People®

Stel u eens voor dat al uw gesprekken succesvol zijn....

Uitgangspunt

Voor wie? Voor iedereen voor wie een goede mondelinge communicatie en samenwerking een vereiste is voor succes! Vast staat dat uw persoonlijk succes in communicatie en samenwerking sterk afhangt van de manier waarop u op anderen overkomt. Hoe goed kent u uw communicatie? En hoe denkt u dat anderen u ervaren? Kunt u de perceptie die anderen van u hebben beïnvloeden. En zo ja, hoe?

Op deze en andere vragen krijgt u tijdens de workshop ‘KEEP Connecting People®’ antwoord. U krijgt meer inzicht in hoe u overkomt op uw (zakelijke) gesprekspartners. Inzicht in uw communicatiestijl, uw empathie en uw flexibiliteit. Biedt u voldoende vertrouwen? Slaagt u erin mensen te motiveren, te stimuleren, te activeren? Komt u wel voldoende tegemoet aan de wensen en behoeften van anderen?
Hoe kunt u, op basis van waarneembaar gedrag de sociale stijl van uw gesprekspartner snel en efficiënt bepalen en ernaar handelen. Waar staat hij/zij voor open? Wat kan ik wel en niet vragen?

Hoe kunt u uw gedrag zo aanpassen dat de ander zich meer openstelt, u meer vertrouwt, u tegemoet komt en zaken met u wil doen?
Daar ligt uw persoonlijke uitdaging.

Doelstelling

Veel opleidingen en cursussen gaan over vakinhoudelijke kennis. Daarnaast wordt veel geïnvesteerd in vaardigheidstrainingen. KEEP Connecting People® voegt hier een derde dimensie toe; het krijgen en behouden van vertrouwen van anderen.
Leiding geven, verkoop, communicatie en samenwerking gaat over de onderlinge verstandhouding tussen mensen, over geloofwaardigheid, oprechtheid maar bovenal om vertrouwen.

Een secundair doel van de training is de deelnemers efficiënter hun gespreksdoelen laten behalen. Om deze trainingsdoelstellingen te realiseren worden de volgende onderwerpen behandeld:

- Hoe kijk ik zelf tegen het gedrag van anderen aan, oordelend (subjectief) of beschrijvend (objectief)?
- Hoe beïnvloedt mijn perspectief (maatschappelijk, cultureel, ervaring, ambitie, de persoonlijke relatie) mijn oordeel?
- Vormen van gedrag onderscheiden en de daarbij behorende gebieden van belangstelling herkennen en onderkennen.
- Welke vaardigheden kan ik inzetten om het vertrouwen van anderen te krijgen?
- Hoe kom ik over zoals anderen dat ervaren?
- Interactie, communicatie en samenwerking in omgang met anderen (individueel en in groepen).
- Relatie tussen sociale stijlen en de begrippen tijd, beslissen, overtuigen en werken in teamverband.
- Herkennen van constructief en defensief gedrag en omgang met (potentiële) conflicten.
- Welke gesprek-scenario's kan ik inzetten afhankelijk van de sociale stijl van de ander?

Aanpak en werkwijze

Voorafgaand aan de training

Via www.keepprofessional.com ontvangt u een account en start het programma met een online assessment over uw sociale stijl. U vraagt hierbij aan 3 tot 5 mensen of zij online een vragenlijst over u willen invullen over hoe u op hen overkomt. Vooraf aan de training kunt u dan uw uitslag inzien en doorlezen.

Tijdens de training

Na de opening en het bespreken van de uitslagen van het assessment krijgt u inzicht en oefeningen om snel en correct de stijl van anderen te leren herkennen. Nu u weet wat voor stijl u zelf heeft én de stijl van de ander kunt bepalen wordt getraind hoe u gesprekken zo kunnen voeren dat de ander meer open staat voor hun argumenten, bereid is te luisteren, u vertrouwt en er respect is voor wederzijdse standpunten. Hierna wordt de vertaalslag gemaakt naar gesprek-scenario's uit de praktijk. Tot slot maakt u via uw online account een aantal assessments over anderen waar u in de toekomst gesprekken mee gaat voeren.

Na de training

Nadat u de training heeft gevolgd kunt u onbeperkt gebruik blijven maken van uw online account. U kunt daarmee de stijl van anderen bepalen om zo uw gesprekken nog beter voor te bereiden. Ook blijven alle onderwerpen die tijdens de training zijn besproken online na te lezen. Als er nieuwe onderwerpen met betrekking tot het programma worden gepubliceerd worden deze kosteloos aan u ter beschikking gesteld.

Uniek

De training in combinatie met de online applicatie is uniek! Waarom...?

- Het beeld dat anderen van u hebben geldt als uitgangspunt. (In tegenstelling tot testen waarbij deelnemers zelf de vragenlijst invullen).
- De uitslag geeft u een valide beeld over hoe u overkomt op anderen. (In tegenstelling tot het typeren of kleuren van mensen).
- U krijgt naast uw stijl ook inzicht in uw empathie en flexibiliteit zoals anderen dat ervaren. (In tegenstelling tot alleen de communicatiestijl).
- U krijgt een persoonlijke schriftelijke feedback over uw kwaliteiten in relatie tot uw functie. (In tegenstelling tot algemene tips).
- U heeft de inhoud van de training online blijvend tot uw beschikking. (In tegenstelling tot alleen een boekwerk).
- Maar het echte geheim zit hem in de online applicatie waarmee u voortaan al uw gesprekken kunt voorbereiden!

Afhankelijk van de reeds aanwezige kennis en vaardigheden kan worden gekozen voor de compacte één- of uitgebreide twee-daagse variant. De deelnametarieven zijn respectievelijk €675 of €1.250 ex btw per deelnemer.
Voor deelname klikt u onderaan op 'inschrijven'. U betaald bij inschrijving het online assessment en krijgt hiermee ook direct toegang tot het online programma. Na de training ontvangt u een factuur voor het restbedrag.

 

Inschrijven Terug naar alle programma's